Zasiłek rehabilitacyjny

W Norwegii można chorować maksymalnie jeden rok, a po upływie tego terminu należy wnioskować do NAV o zasiłek rehabilitacyjny. Jest on przyznawany na maksymalnie 3 lata z ewentualną możliwością przedłużenia po spełnieniu określonych wymogów.

Kiedy aplikować?

Zasiłek rehabilitacyjny nie jest przyznawany automatycznie po skończeniu jednego roku pobierania zasiłku chorobowego – należy o niego wystąpić. Najlepiej dokumenty składać na miesiąc, dwa przed końcem pobierania zasiłku chorobowego.

Wymogi i procedura

Osoba zainteresowana uzyskaniem prawa do zasiłku rehabilitacyjnego powinna przedstawić dokumenty medyczne, które zaświadczają, że jest ona niezdolna do podjęcia jakiejkolwiek pracy. NAV musi stwierdzić przynajmniej 50% tej niezdolności. Kolejnym wymogiem jest bycie członkiem norweskiego systemu ubezpieczeń społecznych od minimum 5 lat bez przerwy przed datą zachorowania.

Wniosek można wysłać w formie papierowej lub elektronicznej. Wnioskodawca musi się również zarejestrować jako osoba bezrobotna poszukująca pracy. W trakcie pobierania zasiłku rehabilitacyjnego chory jest zobowiązany do wysyłania kart meldunkowych co dwa tygodnie. To na ich podstawie NAV wypłaca zasiłek rehabilitacyjny. Należy również wypracować razem z NAV plan aktywności.

Podanie o zasiłek rehabilitacyjny jest skomplikowane i składa się z kilku części. Należy dopilnować, aby każda z tych części została wypełniona prawidłowo. Ponadto często występują problemy z rejestracją oraz z początkowym wysyłaniem kart meldunkowych. Często NAV prosi o dosłanie dodatkowych dokumentów. W międzyczasie NAV może wysyłać również inne listy lub wiadomości – wówczas warto skonsultować się ze specjalistą, który przeprowadzi przez cały proces aż do wydania decyzji.

W czym możemy pomoc?

Na początek odpowiemy na wszystkie pytania, jakie będziesz miał w związku z aplikowaniem o zasiłek rehabilitacyjny. Stworzymy prosty plan, w którym przedstawimy przebieg całej procedury. Wypełnimy dla Ciebie wniosek i sprawdzimy poprawność wszystkich dokumentów. Podpowiemy również, jakie dokumenty medyczne należy zdobyć, a potem sprawdzimy ich poprawność. Możemy również kontaktować się z NAV w imieniu naszych klientów. Po złożeniu podania nadal jesteśmy do Twojej dyspozycji tak długo, aż otrzymasz decyzję w sprawie przyznania świadczenia.

Koszt: 500 PLN

Kontakt

Zostaw nam swoje dane przy pomocy szybkiego formularza kontaktowego - skontaktujemy się z Tobą. Możesz również skorzystać ze standardowych form komunikacji. Czekamy na Twój telefon.

Jeśli chciałbyś zadać pytanie za pomocą formularza kontaktowego, kliknij w poniższy przycisk. Zostaniesz przekierowany na podstronę Kontakt gdzie możesz wypełnić kilka niezbędnych pól. Zajmie Ci to jakieś 15 sekund.

Formularz kontaktowy
Dane kontaktowe
Dane

Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00

NIP: 5842811121
KONTO BANKOWE NR:
11 1160 2202 0000 0005 1173 4776

Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem