NORVEGIA Tomasz Kowalczyk

Tel. (+48) 724 077 377

© 2019  www.norvegia.com.pl Witaj w Norvegii Tomasz Kowalczyk

Zasiłek rodzinny

Podstawowe wsparcie dla rodziców pracujących w Norwegii i posiadających dzieci. W momencie kiedy w Polsce wprowadzono świadczenie 500+ na każde dziecko nie wszyscy będą mieli prawo do tego zasiłku z Norwegii – należy wtedy aplikować o zasiłek w Polsce. Jeżeli nie jesteś pewien jak wygląda twoja sytuacja – zadzwoń.

Kto może otrzymać?

Zasiłek rodzinny należy się dla rodzica, który pracuje w Norwegii lub otrzymuje świadczenie równoznaczne z pracą (zasiłek dla bezrobotnych, macierzyński, tacierzyński, rehabilitacyjny, chorobowy i inne). Jest przyznawany na dzieci poniżej 18 roku życia. Rodzice dziecka nie muszą być po ślubie. Należy złożyć podanie do NAV i czekać na odpowiedź. Czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku to około 6 miesięcy. W między czasie należy udać się do Urzędu Wojewódzkiego dla swojego miejsca zamieszkania i uzupełnić formularz niezbędny dla polskich władz. NAV musi zweryfikować, czy dane zawarte w formularzu są poprawne i będzie wysyłać zapytanie do odpowiedniego urzędu wojewódzkiego w Polsce.

Koordynacja świadczeń

Jeżeli jeden z rodziców pracuje w Norwegii a drugi wraz z dzieckiem przebywa na terenie Polski, oraz rodzic przebywający na terenie Polski pracuje lub pobiera świadczenie z równoznaczne z pracą w Polsce to zasiłek rodzinny z Norwegii się nie należy. Jeżeli rodzic przebywający w Polsce jest nieaktywny w Polsce to należy się zasiłek w Norwegii.

Ile wynosi kwota zasiłku.

Zasiłek jest wypłacany raz w miesiącu i na chwilę obecną wynosi 1054 NOK. Zasiłek rodzinny nie jest opodatkowany. O zasiłek rodzinny można starać się nawet 3 lata do tyłu.

W czym możemy pomóc?

W sposób profesjonalny wypełniamy podanie o zasiłek rodzinny wraz z niezbędnymi załącznikami. Po złożeniu podania dalej jesteśmy dla Państwa dostępni w razie jakichkolwiek pytań lub jeżeli otrzymają Państwo list z NAV – aż do otrzymania decyzji w sprawie tego zasiłku.

Koszt: 500 PLN

W cenie:

- wypełnienie oraz złożenie wniosku w sposób tradycyjny (papierowy) lub elektroniczny

- sprawdzenie poprawności dokumentów przed złożeniem wniosku

- pomoc ekspercka w każdej sprawie dotyczącej złożonego wniosku od momentu złożenia podania do momentu otrzymania decyzji

- tłumaczenie dokumentów jeżeli takie przyjdą z NAV

- Dodatkowo wykonanie telefonu do NAV w ciągu 2 miesięcy po złożeniu wniosku w celu upewnienia się o statusie sprawy

 

Aby rozpocząć pobierz tabelkę do wypełnienia oraz spis dokumentów.